Administratie volledig uitbesteden
In 30 minuten per maand jullie administratie in orde!
Wij zijn de financiële afdeling van jullie bedrijf en helpen met alles omtrent de administratie en belastingen. Zo zijn jullie minder tijd kwijt en wordt er belasting bespaard.
- Wij automatiseren 70% van de administratie.
- Jullie hebben altijd actueel inzicht in de cijfers.
- Al meer dan 50 klanten hebben wij hiermee geholpen.
- Proactief acties van jullie belastingadviseur.
Emma’s Tax Law schept orde in de chaos, zodat jullie weer groots kunnen dromen!
Het doen van de administratie kost jullie maandelijks te veel tijd en frustratie.
Jullie zijn flink aan het groeien met het bedrijf en het bedrijf begint een serieuze omvang te krijgen. Waar jullie eerst uit jullie hoofd wel wisten of het goed zou komen met alle inkomsten en uitgaven, merken jullie nu dat het niet meer bij te houden is.
Er komt een flinke omzet binnen, maar ook de kosten zijn gestegen. Kunnen jullie al die kosten wel betalen deze maand? Dit resulteert regelmatig in stress & zorgen, want elke maand is het een verrassing hoeveel er in komt en hoeveel eruit gaat. Van deze financiële stress liggen jullie regelmatig wakker.
Op de volgende manier kunnen wij jullie ondersteunen!
Administratie
Voor al onze klanten werken wij met de boekhoudsoftware van Yuki. Op het moment dat jullie nu nog met andere software werken, zoals Moneybird, MoneyMonk of e-boekhouden, zullen wij dit overzetten naar Yuki. Hier hebben jullie zelf geen omkijken naar. En hier hebben wij al veel andere klanten mee geholpen.
Wekelijks zullen wij de administratie bijwerken in Yuki. Wij zullen een account voor jullie maken en hier kunnen jullie vervolgens alles in doen. Zelf hebben jullie inzage in de administratie. Het enige waar jullie verantwoordelijk voor zijn is het aanleveren van facturen, de rest pakken wij op. En zelfs het aanleveren van facturen maken wij zo makkelijk mogelijk voor jullie!
Automatiseren
Wij zijn groots fan van automatiseren. Voor onze klanten hebben wij gemiddeld 70% van de administratie geautomatiseerd in Yuki. Wij denken proactief mee in de automatiseringsmogelijkheden van jullie administratie en rijken jullie de tools aan om het zo makkelijk mogelijk te maken om te automatiseren.
Willen jullie hulp bij het kiezen van de juiste systemen, zodat er meer in het bedrijf geautomatiseerd kan worden? Ook daar helpen wij graag mee en kijken graag wat voor jullie de beste oplossing is.
Aangifte inkomstenbelasting
Jaarlijks stellen wij de aangifte inkomstenbelasting van jullie (en eventueel de fiscaal partner(s)) op. Hiervoor krijgen jullie een vragenlijst toegestuurd die ingevuld moet worden en daarna gaan wij aan de hand van de antwoorden op de vragenlijst en de administratie aan de slag.
Belastingadvies
Wij vinden het belangrijk dat jullie geen euro te veel belasting betalen. Daarom denken wij graag mee in de mogelijkheden die er zijn voor het bedrijf om de belastingdruk te verminderen. Hiervoor krijgen jullie proactief advies, maar ook voor losse belastingadviezen kunnen jullie ons benaderen, zodat we mee kunnen kijken.
Wij denken graag mee met vraagstukken als:
- Is het verstandig om mijn bedrijf om te zetten naar een BV?
- Kunnen jullie beter dit jaar investeringen doen of volgend jaar?
- Wat kunnen jullie doen om de belastingdruk dit jaar nog te verminderen.
- Kan de auto beter op de zaak of privé gekocht worden?
btw-aangifte
Als jullie btw-plichtig zijn, zullen wij elk kwartaal de btw-aangiften opstellen. In Yuki zullen wij deze aangifte opstellen en daarna sturen we deze naar jullie toe voor akkoord. De aangifte wordt pas verzonden op het moment dat jullie de aangifte goedkeuren.
Bang om een aangifte te missen? Geen zorgen! Wij houden goed in de gaten of de aangifte is verzonden en sturen hier meerdere mails over als we zien dat hij nog niet verzonden is. Voor de betaling van de aangifte doen we hetzelfde. Zo weten wij zeker dat de kans op een boete zo klein mogelijk is.
Crediteurenbeheer
Wij houden de uitgaven in de gaten. Door middel van de bankkoppelingen die wij kunnen maken tussen Yuki en alle banken in Nederland, kunnen wij zien of alle facturen en bonnetjes in de administratie staan. Daarnaast houden wij de betaaltermijnen voor jullie in de gaten. Per ongeluk een factuur vergeten te betalen? Dan krijgen jullie van ons een berichtje dat er nog een openstaande factuur is die betaald dient te worden.
Debiteurenbeheer
Klanten die facturen niet betalen? Dat is verleden tijd! Wij houden dat allemaal voor in de gaten. Als wij merken dat een factuur verlopen is, maar we geen betaling hebben in Yuki, trekken we direct aan de bel. Zo is er nooit meer een factuur die ongemerkt niet betaald wordt. Met dit hele proces kunnen wij jullie volledig begeleiden, zodat er hier geen zorgen over gemaakt hoeven te worden.
Facturatie
Indien gewenst, stellen wij de facturen voor jullie klanten op. Jullie verstrekken ons de informatie die wij nodig hebben om de facturen op te stellen en daarna verzenden wij de factuur naar de klant. Hierna zullen wij ook het debiteurenbeheer van deze facturen oppakken, zodat jullie hier geen omkijken meer naar hebben.
Jaarrekening
Indien gewenst, stellen wij jaarlijks een jaarrekening voor jullie op. Als VOF ben je niet verplicht om een jaarrekening te hebben. Daarom zit dit niet in onze standaard dienstverlening voor VOF’s, maar we willen jullie wel de mogelijkheid geven om ervoor te kiezen om wel een jaarrekening te ontvangen.
Salarisadministratie
Voor jullie personeelsleden nemen wij de salarisadministratie op ons. Maandelijks verzorgen wij de verloning en dienen wij de aangifte loonbelasting in bij de Belastingdienst. Vervolgens sturen wij dit naar jullie, zodat jullie de personeelsleden en de Belastingdienst kunnen betalen.
Overzicht & inzicht
Wij helpen jullie met het verkrijgen van overzicht en inzicht in de administratie. Op die manier weten wij zeker dat jullie snappen wat er in het bedrijf gebeurt en kunnen jullie bewuste keuzes maken. Ook daarbij kunnen wij ondersteuning bieden, zodat jullie geen verkeerde keuzes maken.
Onze dienstverlening sluiten wij volledig aan bij jullie wensen en behoeftes.
Dit krijgen jullie allemaal als je met ons werkt
1. Kick off + uitleg software
De samenwerking start met een kick off en daarbij krijgen jullie ook direct uitleg over de software die we gaan gebruiken. Zo gaan we direct goed van start.
2. Toegang tot Emma's Tax Law Library
Jullie krijgen toegang tot onze online omgeving waarin wij veel artikelen en video’ s hebben met uitleg over de software en alles wat voor jullie van belang kan zijn. Daarnaast staat de Library vol tips & tricks om het leven nog makkelijker te maken.
3. Administratie verwerken in Yuki
Wekelijks verwerken wij de administratie in Yuki. Jullie hebben hier verder geen omkijken naar. Maandelijks controleren wij of alles in compleet is.
4. Belastingaangiftes
Wij stellen de btw-aangiftes en aangifte inkomstenbelasting op. Indien jullie een fiscaal partner hebben, gaat hij/zij mee met de aangifte inkomstenbelasting. Indien gewenst, doen we ook de voorlopige aanslag inkomstenbelasting.
5. Proactief advies
Wij geven proactief advies op basis van jullie administratie en krijgen jullie tips over wat jullie beter wel/niet kunnen doen, zonder hierom te vragen. Daarnaast denken wij actief mee over automatiseringsmogelijkheden
6. Klantenborrel
Jaarlijks hebben wij met alle klanten een borrel op een fijne locatie met een lekker wijntje en hapje.
Wat kost dat dan?!
Onze dienstverlening is maatwerk, dat houdt in dat er geen vaste prijs is voor de samenwerking. Tijdens de kennismaking zullen wij bekijken wat jullie nodig hebben en zullen we de prijsindicatie geven. Om alvast een beeld te geven van vaste de kosten, deze zijn als volgt opgebouwd:
- Pakketprijs van € 1.600 per boekjaar.
- € 95,- per uur voor de verwerking van de administratie, advisering en het klantcontact.
- € 16,50 per loonstrook indien jullie personeel hebben.
- Automatiseringskoppelingen vanaf € 10,- per maand.
Maandelijks ontvangen jullie van ons een factuur met:
- De besteedde tijd aan de administratie en het klantcontact.
- Een termijn van het pakket.
- Koppelingen die wij voor jullie hebben gemaakt.
* De hoogte van het termijnbedrag is afhankelijk van het instapmoment.
** De prijzen zijn exclusief btw.
*** De prijs is gebaseerd op basis van 2 eigenaren. Bij meer eigenaren is de prijs in overleg.
Emma’s Tax Law maakt van jouw belastingen een feestje!
Hoor het van onze klanten
“Emma kent veel belastingregels en slimmigheidjes waardoor ik mijn aangiftes en boekhouding veel beter bij haar kan laten”
“Ik ben blij dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding!”
Stephanie Maatman
Ik ben superblij dat ik een jaar geleden met Emma en haar team aan de slag gegaan ben!
De boekhouding ziet er heel netjes uit en als ik een vraag heb krijg ik altijd snel en duidelijk antwoord. Ik wilde eerst altijd alles zelf doen en vond het in het begin moeilijk om dingen uit te besteden, maar nu ik zie hoeveel belastingregels en slimmigheidjes Emma kent, weet ik dat ik veel beter (en voordeliger!????) uit ben door het bij haar te laten.
Bedankt Emma en team voor al jullie hulp!
Samantha Tolboom
Love je openheid, één van de redenen dat ik blij ben dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding. ♥
“Emma kent veel belastingregels en slimmigheidjes waardoor ik mijn aangiftes en boekhouding veel beter bij haar kan laten”
Stephanie Maatman
Ik ben superblij dat ik een jaar geleden met Emma en haar team aan de slag gegaan ben!
De boekhouding ziet er heel netjes uit en als ik een vraag heb krijg ik altijd snel en duidelijk antwoord. Ik wilde eerst altijd alles zelf doen en vond het in het begin moeilijk om dingen uit te besteden, maar nu ik zie hoeveel belastingregels en slimmigheidjes Emma kent, weet ik dat ik veel beter (en voordeliger!????) uit ben door het bij haar te laten.
Bedankt Emma en team voor al jullie hulp!
“Ik ben blij dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding!”
Samantha Tolboom
Love je openheid, één van de redenen dat ik blij ben dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding. ♥
Automatiseringen die wij kunnen maken
In jullie administratie kunnen wij heel veel automatiseren. Met o.a. de volgende webshops en facturatiesystemen kunnen wij de administratie gaan automatiseren.
- Bol.com
- JouwWeb
- Mijnwebwinkel
- Mollie
- Onlineafspraken.nl
- Plug & Pay
- Shopify
- Shopify Payments
- Salonized
- Stripe
- VirtuaGym
- WeFact
- WooCommerce
Automatiseringen die wij kunnen maken:
In jouw administratie kunnen wij heel veel automatiseren. Met o.a. de volgende webshops en facturatiesystemen kunnen wij jouw administratie gaan automatiseren.
- Bol.com
- JouwWeb
- Mijnwebwinkel
- Mollie
- Onlineafspraken.nl
- Plug & Pay
- Shopify
- Shopify Payments
- Solonized
- Stripe
- VirtuaGym
- WeFact
- WooCommerce
Veelgestelde vragen
Voor wie is dit aanbod het meest geschikt?
- Neurodivergente ondernemers die geen zin en/of tijd hebben om hun eigen administratie en belastingaangiftes te doen.
- Ook ondernemers die niet neurodivergent zijn, zijn welkom als klant.
- Ondernemers met een goede maandelijkse omzet die hun kostbare tijd liever aan hun bedrijf besteden dan aan hun administratie en belastingaangiftes.
- Ondernemers die met de tijd mee willen gaan en door middel van moderne software de administratie zo veel mogelijk willen automatiseren. Dit zullen wij gaan doen voor middel van de boekhoudsoftwasre van Yuki.
- Ondernemers die willen gaan starten met personeel
Voor wie is dit aanbod niet geschikt?
- Startende ondernemers die nog geen of weinig omzet draaien.
- Ondernemers die niet willen werken met Yuki.
- Ondernemers die tijd over hebben om zelf de administratie te blijven doen.
Wat is de investering?
Dat is afhankelijk van de grootte van de administratie en de hoeveel tijd wij bezig met jullie zijn. In een gesprek bespreken wij graag de mogelijkheden.
De kosten bedragen €1.600 per belastingjaar plus € 95 per uur voor de verwerking van de administratie en het klantcontact.
In maandelijkse termijnen wordt dit in rekening gebracht.
Is het bedrag zakelijk aftrekbaar?
Het grootste gedeelte is aftrekbaar van de winst, maar niet alles. Dat komt omdat in de prijs ook de aangifte inkomstenbelasting zit verwerkt en dat is niet volledig aftrekbaar. De aangifte dienen jullie namelijk ook privé op te stellen. Daardoor is 1/3 is niet aftrekbaar, wat neerkomt op € 118,-. Daarnaast mag de btw over die € 118,- ook niet teruggevraagd worden.
In de aangiftes wordt dit op de juiste manier voor jullie verwerkt, hier hebben jullie zelf geen omkijken naar.
Krijgen wij een jaarrekening?
Nee, jullie krijgen bij het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting geen jaarrekening. Je hebt dit als vof ook niet nodig. Mocht een van jullie een hypotheekadviseur hebben die bij de aanvraag van de hypotheek wel een jaarrekening wil hebben, dan kunnen wij dit opstellen. De kosten hiervoor bedragen € 95,- per uur. De totaalprijs is afhankelijk van de grootte van de administratie.
Kunnen wij halverwege het boekjaar instappen en met jullie aan de slag gaan?
Yes, dat kan zeker! Jullie kunnen bij ons instappen wanneer je wilt. Wij zorgen ervoor dat we de administratie die jullie nu hebben bijgehouden wordt overgezet naar Yuki. Hier hebben jullie zelf geen omkijken naar. En vervolgens zorgen wij dat alles op de juiste manier wordt verwerkt.
De jaarlijkse kosten worden verrekend naar het aantal maanden dat jullie bij ons klant zijn dat jaar. Dus indien jullie instappen in januari betaal je 12 maanden lang € 133,- per maand. En als jullie in juli instappen, betaal je de eerste 6 maanden € 266,- per maand en zal je vanaf het nieuwe jaar €133,- per maand betalen.
Wij twijfelen of wij deze investering willen doen
Hoeveel kost het jullie om zo door te blijven gaan? Aan frustratie en slapeloze nachten door gebrek aan inzicht? Hoeveel belasting zijn jullie op dit moment te veel aan het betalen? Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
Stuur een mailtje naar support@emmastaxlaw.nl om een gesprek in te plannen, dan kunnen we direct jullie zorgen wegnemen en zorgen dat bovenstaande direct verleden tijd is.
Wij twijfelen of er voldoende tijd is om over te stappen naar Yuki
Wij nemen alles voor jullie uit handen, zodat jullie je bezig kunnen houden met jullie eigen expertise. Jullie hebben hier geen omkijken naar, jullie voegen ons toe aan de huidige boekhouding en de rest regelen wij. Meer stelt het niet voor.
Hoe vaak wordt de administratie bijgewerkt?
Wij verwachten dat jullie wekelijks de bonnetjes en facturen aanleveren in Yuki. Als jullie dit daadwerkelijk doen, wordt de administratie ook wekelijks bijgewerkt.
Wat wordt er van ons verwacht?
Jullie hoeven niet heel veel te doen, maar wij hebben wel bepaalde informatie nodig.
Zo is het van belang dat jullie minimaal één keer per maand alle facturen/bonnetjes aanleveren in Yuki. Maar we zitten jullie achter de broek aan, dus hier zullen we ook zeker om vragen als jullie het niet doen.
Als de btw-aangifte in concept wordt aangeleverd is het van belang dat jullie hier tijdig naar kijken en deze goedkeuren óf aangeeft wat er anders moet.
Jullie reageren tijdig op mailtjes met vragen vanuit onze kant.
Indien er dingen in jullie situatie veranderen, stel je ons hier snel van op de hoogte via de mail of WhatsApp. Hierbij kunnen jullie denken aan:
- een verhuizing;
- zwangerschap;
- trouwen / samenwonen;
Voor de aangifte inkomstenbelasting doen jullie wat er gevraagd wordt.
Alle afspraken bespreken we tijdens de kick off en jullie worden hier tijdig aan herrinnerd.
Doen jullie een overdracht?
Als jullie bij de vorige boekhouder, belastingadviseur of accountant weggaan, kunnen wij een overdracht doen, zodat we op de hoogte zijn van jullie situatie. Dit doen wij enkel op verzoek van jullie of op verzoek van de oude boekhouder, belastingadviseur of accountant.
Dit gesprek gaat tegen het uurtarief van € 95.
Wat valt er onder de vaste fee?
Onder de vaste fee van €1.600 valt het volgende:
- Aangifte dividendbelasting;
- Aangifte inkomstenbelasting;
- Aangifte vennootschapsbelasting;
- Btw-aangifte;
- Jaarrekening;
- Salarisadministratie DGA;
- Yuki Minimal bundel.
Heb ik een vast aanspreekpunt?
Wij werken echt als team voor jou waarbij iedereen haar eigen specialisme heeft binnen de samenwerking. Emma is onze fiscaal jurist / belastingadviseur, van boekhouding tot aangiftes tot advies neemt zij voor haar rekening. Kim, Maartje en Denise zijn verantwoordelijk de ondersteuning, de onboarding, het e-mail- en agendabeheer en dergelijke zaken. Van hen zal je dus ook zeker veel horen. Daarnaast nemen zij de telefoon op als je belt, beantwoorden zij de WhatsAppjes die je stuurt en zitten zij hoofdzakelijk op de mail. Kortom, met alle meiden uit het team krijg je te maken. Dit is fijn, want op deze manier is iedereen altijd op de hoogte van jouw situatie en kan je altijd zo goed mogelijk geholpen worden.