Administratie volledig uitbesteden
In 30 minuten per maand jouw administratie in orde!
Wij zijn de financiële afdeling van jouw bedrijf en helpen je met alles omtrent de administratie en belastingen. Zo ben jij minder tijd kwijt en bespaar je belasting.
- Wij automatiseren 70% van je administratie.
- Jij hebt altijd actueel inzicht in je cijfers.
- Al meer dan 50 klanten hebben wij hiermee geholpen.
- Proactief acties van jouw belastingadviseur.
Emma’s Tax Law schept orde in jouw chaos, zodat jij weer groots kan dromen!
Het doen van je administratie kost je maandelijks te veel tijd en frustratie.
Je bent flink aan het groeien met je bedrijf en je bedrijf begint een serieuze omvang te krijgen. Waar je eerst uit je hoofd wel wist of het goed zou komen met alle inkomsten en uitgaven, merk je nu dat je het niet meer bij kunt houden.
Er komt een flinke omzet binnen, maar ook je kosten zijn gestegen. Kan je al die kosten wel betalen deze maand? Dit resulteert regelmatig in stress & zorgen, want elke maand is het een verrassing voor jou hoeveel er in komt en hoeveel eruit gaat. Van deze financiële stress lig je regelmatig wakker.
Op de volgende manier kunnen wij je ondersteunen
Administratie
Voor al onze klanten werken wij met de boekhoudsoftware van Yuki. Op het moment dat je nu nog met andere software werkt, zoals Moneybird, MoneyMonk of e-boekhouden, zullen wij dit voor je overzetten naar Yuki. Hier heb je zelf geen omkijken naar. En hier hebben wij al veel andere klanten mee geholpen.
Wekelijks zullen wij jouw administratie bijwerken in Yuki. Wij zullen een account voor je maken en hier kan jij vervolgens alles in doen. Zelf heb je inzage in je administratie. Het enige waar jij verantwoordelijk voor bent is het aanleveren van facturen, de rest pakken wij voor je op. En zelfs het aanleveren van facturen maken wij zo makkelijk mogelijk voor je!
Automatiseren
Wij zijn groots fan van automatiseren. Voor onze klanten hebben wij gemiddeld 70% van de administratie geautomatiseerd in Yuki. Wij denken proactief mee in de automatiseringsmogelijkheden van jouw administratie en rijken je de tools aan om het zo makkelijk mogelijk te maken om te automatiseren.
Wil jij hulp bij het kiezen van de juiste systemen, zodat er meer in jouw bedrijf geautomatiseerd kan worden? Ook daar helpen wij je graag mee en kijken graag wat voor jou de beste oplossing is.
Aangifte inkomstenbelasting
Jaarlijks stellen wij de aangifte inkomstenbelasting van jou (en eventueel je fiscaal partner) op. Hiervoor krijg je een vragenlijst toegestuurd die je moet invullen en daarna gaan wij aan de hand van jouw antwoorden op de vragenlijst en de administratie aan de slag.
Belastingadvies
Wij vinden het belangrijk dat jij geen euro te veel belasting betaald. Daarom denken wij graag mee in de mogelijkheden die er zijn voor jouw bedrijf om de belastingdruk te verminderen. Hiervoor krijg je proactief advies, maar ook voor losse belastingadviezen kan je ons benaderen, zodat we met je meekijken.
Wij denken graag mee met vraagstukken als:
- Is het verstandig om mijn bedrijf om te zetten naar een BV?
- Kan ik beter dit jaar investeringen doen of volgend jaar?
- Wat kan ik doen om de belastingdruk dit jaar nog te verminderen?
- Kan ik de auto beter op de zaak kopen of privé?
BTW-aangifte
Als jij een btw-plichtige ondernemer bent, zullen wij elk kwartaal de btw-aangiften voor je opstellen. In Yuki zullen wij deze aangifte opstellen en daarna sturen we deze naar jou toe voor akkoord. De aangifte wordt pas verzonden op het moment dat jij de aangifte goedkeurt.
Bang om een aangifte te missen? Geen zorgen! Wij houden goed in de gaten of de aangifte is verzonden en sturen hier meerdere mails over als we zien dat hij nog niet verzonden is. Voor de betaling van de aangifte doen we hetzelfde. Zo weten wij zeker dat de kans op een boete zo klein mogelijk is.
Crediteurenbeheer
Wij houden jouw uitgaven in de gaten. Door middel van de bankkoppelingen die wij kunnen maken tussen Yuki en alle banken in Nederland, kunnen wij zien of alle facturen en bonnetjes in de administratie staan. Daarnaast houden wij de betaaltermijnen voor je in de gaten. Per ongeluk een factuur vergeten te betalen? Dan krijg je van ons een berichtje dat er nog een openstaande factuur is die betaald dient te worden.
Debiteurenbeheer
Klanten die facturen niet betalen? Dat is verleden tijd! Wij houden dat allemaal voor je in de gaten. Als wij merken dat een factuur verlopen is, maar we geen betaling hebben in Yuki, trekken we direct aan de bel. Zo is er nooit meer een factuur die ongemerkt niet betaald wordt. Met dit hele proces kunnen wij je volledig begeleiden, zodat jij je hier geen zorgen over hoeft te maken.
Facturatie
Indien gewenst, stellen wij de facturen voor jouw klanten op. Jij verstrekt ons de informatie die wij nodig hebben om de facturen op te stellen en daarna verzenden wij de factuur naar de klant. Hierna zullen wij ook het debiteurenbeheer van deze facturen oppakken, zodat jij hier geen omkijken meer naar hebt.
Jaarrekening
Indien gewenst, stellen wij jaarlijks een jaarrekening voor je op. Als eenmanszaak ben je niet verplicht om een jaarrekening te hebben. Daarom zit dit niet in onze standaard dienstverlening voor eenmanszaken, maar we willen jou wel de mogelijkheid geven om ervoor te kiezen om wel een jaarrekening te ontvangen.
Salarisadministratie
Voor jouw personeelsleden nemen wij de salarisadministratie op ons. Maandelijks verzorgen wij de verloning en dienen wij de aangifte loonbelasting in bij de Belastingdienst. Vervolgens sturen wij dit naar jou, zodat jij je personeelsleden en de Belastingdienst kunt betalen.
Overzicht & inzicht
Wij helpen jou met het verkrijgen van overzicht en inzicht in jouw administratie. Op die manier weten wij zeker dat jij snapt wat er in jouw bedrijf gebeurt en kan je bewuste keuzes maken. Ook daarbij kunnen wij ondersteuning bieden, zodat jij geen verkeerde keuzes maakt.
Onze dienstverlening sluiten wij volledig aan bij jouw wensen en behoeftes.
Dit krijg je allemaal als je met ons werkt
1. Kick off + uitleg software
De samenwerking start met een kick off en daarbij krijg je ook direct uitleg over de software die we voor je gaan gebruiken. Zo gaan we direct goed van start.
2. Toegang tot Emma's Tax Law Library
Je krijgt toegang tot onze online omgeving waarin wij veel artikelen en video’ s hebben met uitleg over de software en alles wat voor jou van belang kan zijn. Daarnaast staat de Library vol tips & tricks om jouw leven nog makkelijker te maken.
3. Administratie verwerken in Yuki
Wekelijks verwerken wij de administratie in Yuki. Jij hebt hier verder geen omkijken naar. Maandelijks controleren wij of alles in compleet is.
4. Belastingaangiftes
Wij stellen jouw btw-aangiftes en aangifte inkomstenbelasting op. Indien je een fiscaal partner hebt, gaat hij/zij mee met de aangifte inkomstenbelasting. Indien gewenst, doen we ook de voorlopige aanslag inkomstenbelasting.
5. Proactief advies
Wij geven proactief advies op basis van jouw administratie en je krijgt tips over wat je beter wel/niet kan doen zonder hierom te vragen. Daarnaast denken wij actief mee over automatiseringsmogelijkheden
6. Klantenborrel
Jaarlijks hebben wij met alle klanten een borrel op een fijne locatie met een lekker wijntje en hapje.
Wat kost dat dan?!
Onze dienstverlening is maatwerk, dat houdt in dat er geen vaste prijs is voor de samenwerking. Tijdens de kennismaking zullen wij bekijken wat je nodig hebt en zullen we de prijsindicatie geven. Om je alvast een beeld te geven van vaste de kosten, deze zijn als volgt opgebouwd:
- Pakketprijs van € 1.200 per boekjaar.
- € 95,- per uur voor de verwerking van jouw administratie, advisering en het klantcontact.
- € 16,50 per loonstrook indien je personeel hebt.
- Automatiseringskoppelingen vanaf € 10,- per maand.
Maandelijks ontvang je van ons een factuur met:
- De besteedde tijd aan jouw administratie en het klantcontact.
- Een termijn van het pakket.
- Koppelingen die wij voor jou hebben gemaakt.
* De hoogte van het termijnbedrag is afhankelijk van het instapmoment.
** De prijzen zijn exclusief btw.
Emma’s Tax Law maakt van jouw belastingen een feestje!
Hoor het van onze klanten
“Emma kent veel belastingregels en slimmigheidjes waardoor ik mijn aangiftes en boekhouding veel beter bij haar kan laten”
“Ik ben blij dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding!”
Stephanie Maatman
Ik ben superblij dat ik een jaar geleden met Emma en haar team aan de slag gegaan ben!
De boekhouding ziet er heel netjes uit en als ik een vraag heb krijg ik altijd snel en duidelijk antwoord. Ik wilde eerst altijd alles zelf doen en vond het in het begin moeilijk om dingen uit te besteden, maar nu ik zie hoeveel belastingregels en slimmigheidjes Emma kent, weet ik dat ik veel beter (en voordeliger!????) uit ben door het bij haar te laten.
Bedankt Emma en team voor al jullie hulp!
Samantha Tolboom
Love je openheid, één van de redenen dat ik blij ben dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding. ♥
“Emma kent veel belastingregels en slimmigheidjes waardoor ik mijn aangiftes en boekhouding veel beter bij haar kan laten”
Stephanie Maatman
Ik ben superblij dat ik een jaar geleden met Emma en haar team aan de slag gegaan ben!
De boekhouding ziet er heel netjes uit en als ik een vraag heb krijg ik altijd snel en duidelijk antwoord. Ik wilde eerst altijd alles zelf doen en vond het in het begin moeilijk om dingen uit te besteden, maar nu ik zie hoeveel belastingregels en slimmigheidjes Emma kent, weet ik dat ik veel beter (en voordeliger!????) uit ben door het bij haar te laten.
Bedankt Emma en team voor al jullie hulp!
“Ik ben blij dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding!”
Samantha Tolboom
Love je openheid, één van de redenen dat ik blij ben dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding. ♥
Automatiseringen die wij kunnen maken
In jouw administratie kunnen wij heel veel automatiseren. Met o.a. de volgende webshops en facturatiesystemen kunnen wij jouw administratie gaan automatiseren.
- Bol.com
- JouwWeb
- Mijnwebwinkel
- Mollie
- Onlineafspraken.nl
- Plug & Pay
- Shopify
- Shopify Payments
- Salonized
- Stripe
- VirtuaGym
- WeFact
- WooCommerce
Automatiseringen die wij kunnen maken:
In jouw administratie kunnen wij heel veel automatiseren. Met o.a. de volgende webshops en facturatiesystemen kunnen wij jouw administratie gaan automatiseren.
- Bol.com
- JouwWeb
- Mijnwebwinkel
- Mollie
- Onlineafspraken.nl
- Plug & Pay
- Shopify
- Shopify Payments
- Solonized
- Stripe
- VirtuaGym
- WeFact
- WooCommerce
Veelgestelde vragen
Voor wie is dit aanbod het meest geschikt?
- Neurodivergente ondernemers die geen zin en/of tijd hebben om hun eigen administratie en belastingaangiftes te doen.
- Ook ondernemers die niet neurodivergent zijn, zijn welkom als klant.
- Ondernemers met een goede maandelijkse omzet die hun kostbare tijd liever aan hun bedrijf besteden dan aan hun administratie en belastingaangiftes.
- Ondernemers die met de tijd mee willen gaan en door middel van moderne software de administratie zo veel mogelijk willen automatiseren. Dit zullen wij gaan doen voor middel van de boekhoudsoftwasre van Yuki.
- Ondernemers die willen gaan starten met personeel
Voor wie is dit aanbod niet geschikt?
- Startende ondernemers die nog geen of weinig omzet draaien.
- Ondernemers die niet willen werken met Yuki.
- Ondernemers die tijd over hebben om zelf de administratie te blijven doen.
Wat is de investering?
Dat is afhankelijk van de grootte van jouw administratie en de hoeveel tijd wij bezig met jou zijn. In een gesprek bespreken wij graag de mogelijkheden.
De kosten bedragen €1.200 per belastingjaar plus € 95 per uur voor de verwerking van jouw administratie en het klantcontact.
In maandelijkse termijnen wordt dit in rekening gebracht.
Is het bedrag zakelijk aftrekbaar?
Het grootste gedeelte is aftrekbaar van de winst, maar niet alles. Dat komt omdat in de prijs ook de aangifte inkomstenbelasting zit verwerkt en dat is niet volledig aftrekbaar. De aangifte dien je namelijk ook privé op te stellen. Daardoor is 1/3 is niet aftrekbaar, wat neerkomt op € 118,-. Daarnaast mag je de btw over die € 118,- ook niet terugvragen.
In de aangiftes wordt dit op de juiste manier voor je verwerkt, hier heb je zelf geen omkijken naar.
Krijg ik een jaarrekening?
Nee, je krijgt bij het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting geen jaarrekening. Je hebt dit als eenmanszaak / vof ook niet nodig. Mocht je een hypotheekadviseur hebben die bij de aanvraag van jouw hypotheek wel een jaarrekening wil hebben, dan kan ik dit opstellen voor je. De kosten hiervoor bedragen € 95,- per uur. De totaalprijs is afhankelijk van de grootte van jouw administratie.
Kan ik halverwege het boekjaar instappen en met jullie aan de slag gaan?
Yes, dat kan zeker! Je kan bij ons instappen wanneer je wilt. Wij zorgen ervoor dat we de administratie die jij nu hebt bijhouden wordt overgezet naar Yuki. Hier heb je zelf geen omkijken naar. En vervolgens zorgen wij dat alles op de juiste manier wordt verwerkt.
De jaarlijkse kosten worden verrekend naar het aantal maanden dat jij bij ons klant bent dat jaar. Dus indien je instapt in januari betaal je 12 maanden lang € 100,- per maand. En als je in juli instapt betaal je de eerste 6 maanden € 200,- per maand en zal je vanaf het nieuwe jaar €100,- per maand betalen.
Ik twijfel of ik deze investering wil doen
Hoeveel kost het je om zo door te blijven gaan? Aan frustratie, slapeloze nachten door gebrek aan inzicht? Hoeveel belasting ben je op dit moment te veel aan het betalen? Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
Stuur een mailtje naar info@emmastaxlaw.nl om een gesprek in te plannen, dan kunnen we direct jouw zorgen wegnemen en zorgen dat bovenstaande direct verleden tijd is.
Ik twijfel of ik voldoende tijd heb om over te stappen naar Yuki
Wij nemen alles voor je uit handen, zodat jij je bezig kan houden met je eigen expertise. Jij hebt hier geen omkijken naar, je voegt ons toe aan je huidige boekhouding en de rest regelen wij. Meer stelt het niet voor.
Hoe vaak wordt de administratie bijgewerkt?
Wij verwachten dat jij wekelijks jouw bonnetjes en facturen aanlevert in Yuki. Als jij dit daadwerkelijk doet, wordt jouw administratie ook wekelijks bijgewerkt.
Wat wordt er van mij verwacht?
Jij hoeft niet heel veel te doen, maar wij hebben wel bepaalde informatie van je nodig.
Zo is het van belang dat jij minimaal één keer per maand alle facturen/bonnetjes aanlevert in Yuki. Maar we zitten je achter je broek aan, dus hier zullen we ook zeker om vragen als je het niet doet.
Als de btw-aangifte in concept wordt aangeleverd is het van belang dat je hier tijdig naar kijkt en deze goedkeurt óf aangeeft wat je anders wilt hebben.
Jij reageert tijdig op mailtjes met vragen vanuit onze kant.
Indien er dingen in jouw situatie veranderen stel je ons hier snel van op de hoogte via de mail of WhatsApp. Hierbij kan je denken aan:
- een verhuizing;
- zwangerschap;
- trouwen / samenwonen;
Voor de aangifte inkomstenbelasting doe je wat er van je gevraagd wordt.
Alle afspraken bespreken we tijdens de kick-off en je wordt hier tijdig aan herrinnerd.
Doe je een overdracht?
Als jij bij je vorige boekhouder, belastingadviseur of accountant weg gaat dan kunnen wij een overdracht doen, zodat we op de hoogte zijn van jouw situatie. Dit doen wij enkel op verzoek van jou of op verzoek van je oude boekhouder, belastingadviseur of accountant.
Dit gesprek gaat tegen het uurtarief van € 95.
Wat valt er onder de vaste fee?
Onder de vaste fee van €1.200 valt het volgende:
- Aangifte inkomstenbelasting;
- Btw-aangifte;
- Yuki Minimal bundel.
Heb ik een vast aanspreekpunt?
Wij werken echt als team voor jou waarbij iedereen haar eigen specialisme heeft binnen de samenwerking. Emma is onze fiscaal jurist / belastingadviseur, van boekhouding tot aangiftes tot advies neemt zij voor haar rekening. Kim, Maartje en Denise zijn verantwoordelijk de ondersteuning, de onboarding, het e-mail- en agendabeheer en dergelijke zaken. Van hen zal je dus ook zeker veel horen. Daarnaast nemen zij de telefoon op als je belt, beantwoorden zij de WhatsAppjes die je stuurt en zitten zij hoofdzakelijk op de mail. Kortom, met alle meiden uit het team krijg je te maken. Dit is fijn, want op deze manier is iedereen altijd op de hoogte van jouw situatie en kan je altijd zo goed mogelijk geholpen worden.