Administratie volledig uitbesteden

In 30 minuten per maand de administratie in orde!

Wij zijn de financiële afdeling van het bedrijf en helpen met alles omtrent de administratie en belastingen, zowel privé als voor de BV. Dit bespaart jou/jullie tijd en belasting.

 

  • Wij automatiseren 70% van de administratie.
  • Altijd actueel inzicht in de cijfers van de BV.
  • Al meer dan 50 klanten hebben wij hiermee geholpen.
  • Proactief acties van de belastingadviseur.

Emma’s Tax Law schept orde in de chaos, zodat je weer groots kunt dromen!

Het doen van de administratie kost maandelijks te veel tijd en frustratie.

Het bedrijf is al flink gegroeid en is van een eenmanszaak al omgezet naar een BV en de groei gaat verder en verder. Maar met die groei neemt ook de administratie en de admnistratieve last enorm toe en zijn er steeds meer dingen waar je rekening mee moet houden. Door de bomen is het bos niet meer te zien en er gaat ook te veel tijd in zitten. Tijd die je liever besteedt aan je onderneming dan aan “bijzaken”, zoals de administratie en belastingen.

Er komt een flinke omzet binnen, maar ook de kosten zijn gestegen. Alleen het inzicht en overzicht in de financiën ontbreekt. Dit zorgt regelmatig voor stress & zorgen en de huidige adviseur weet deze niet weg te nemen. Sterker nog, het lijkt wel alsof die helemaal niet weet waar het bedrijf mee bezig is, of hoe jij uberhaupt werkt als persoon. Je voelt je regelmatig onbegrepen en dat zorgt voor frictie en stress.

Op de volgende manier kunnen wij ondersteunen!

Administratie

Voor al onze klanten werken wij met de boekhoudsoftware van Yuki. Op het moment dat je nu nog met andere software werkt, zoals Moneybird, MoneyMonk of e-boekhouden, zullen wij dit overzetten naar Yuki. Hier heb jij zelf geen omkijken naar. En hier hebben wij al veel andere klanten mee geholpen.

Wekelijks zullen wij de administratie bijwerken in Yuki. Wij zullen een account voor het bedrijf maken en hier kan jij vervolgens alles in doen. Zelf heb jij inzage in de administratie. Het enige waar jij verantwoordelijk voor bent is het aanleveren van facturen, de rest pakken wij op. En zelfs het aanleveren van facturen maken wij zo makkelijk mogelijk voor je.

Automatiseren

Wij zijn groots fan van automatiseren. Voor onze klanten hebben wij gemiddeld 70% van de administratie geautomatiseerd in Yuki (en dagelijks proberen wij dit percentage te laten stijgen). Wij denken proactief mee in de automatiseringsmogelijkheden van de administratie en rijken jou de tools aan om het zo makkelijk mogelijk te maken om te automatiseren.

Wil jij hulp bij het kiezen van de juiste systemen, zodat er meer in het bedrijf geautomatiseerd kan worden? Ook daar helpen wij graag mee en kijken graag wat voor het bedrijf de beste oplossing is.

Aangifte dividendbelasting

Indien je/jullie een dividenduitkering hebt/hebben gedaan van de holding naar privé, dan wordt binnen één maand na de dividenduitkering de bijbehorende dividendbelasting aangifte gedaan.

Aangifte inkomstenbelasting

Jaarlijks stellen wij de aangifte inkomstenbelasting van jou (en eventueel de fiscaal partner) op. Hiervoor krijg je een vragenlijst toegestuurd die ingevuld moet worden en daarna gaan wij aan de hand van de antwoorden op de vragenlijst.

Aangifte vennootschapsbelasting (vpb)

Jaarlijks stellen wij de aangifte vennootschapsbelasting van de BV en de holding(en) op. Eerst zullen wij zorgdragen voor de jaarrekening en daarna wordt ook de aangifte verzorgd op basis van de jaarrekening en de bespreking van de jaarrekening, zie ook “jaarrekening”.

Belastingadvies

Wij vinden het belangrijk dat jij geen euro te veel belasting betaalt. Daarom denken wij graag mee in de mogelijkheden die er zijn voor de BV/holding om de belastingdruk te verminderen. Hiervoor krijg je proactief advies, maar ook voor losse belastingadviezen kan jij ons benaderen, zodat we mee kunnen kijken.

Wij denken graag mee met vraagstukken als:

  • Kan ik beter dit jaar investeringen doen of volgend jaar?
  • Wat kan ik doen om de belastingdruk dit jaar nog te verminderen?
  • Kan de auto beter op de zaak of privé gekocht worden?
  • Hoe kan ik het beste een financiering inregelen?
Btw-aangifte

Als de BV en/of holding(en) btw-plichtig zijn, zullen wij elk kwartaal de btw-aangiften opstellen. In Yuki zullen wij deze aangifte(n) opstellen en daarna sturen we deze naar je toe voor akkoord. De aangifte(en) worden pas verzonden op het moment dat jij de aangifte(n) goedkeurt.

Bang om een aangifte te missen? Geen zorgen! Wij houden goed in de gaten of de aangifte(n) zijn verzonden en sturen hier meerdere mails over als we zien dat hij nog niet verzonden is. Voor de betaling van de aangifte(n) doen we hetzelfde. Zo weten wij zeker dat de kans op een boete zo klein mogelijk is.

Crediteurenbeheer

Wij houden de uitgaven in de gaten. Door middel van de bankkoppelingen die wij kunnen maken tussen Yuki en alle banken in Nederland, kunnen wij zien of alle facturen en bonnetjes in de administratie staan. Daarnaast houden wij de betaaltermijnen in de gaten. Per ongeluk een factuur vergeten te betalen? Dan krijg je van ons een berichtje dat er nog een openstaande factuur is die betaald dient te worden.

Debiteurenbeheer

Klanten die facturen niet betalen? Dat is verleden tijd! Wij houden dat allemaal in de gaten. Als wij merken dat een factuur verlopen is, maar we geen betaling hebben in Yuki, trekken we direct aan de bel. Zo is er nooit meer een factuur die ongemerkt niet betaald wordt. Mocht de klant na het factuurtermijn, de factuur niet betaald hebben, dan ondersteunen wij ook met het verdere proces. Van herinnering tot en met de invorderingsprocedure kunnen wij je helpen.

De invorderingsprocedure doen wij niet zelf, maar wij ondersteunen je hierbij wel, zodat jij je hier niet druk om hoeven te maken.

Facturatie

Indien gewenst, stellen wij de facturen voor de klanten op. Jij verstrekt ons de informatie die wij nodig hebben om de facturen op te stellen en daarna verzenden wij de factuur naar de klant. Hierna zullen wij ook het debiteurenbeheer van deze facturen oppakken, zodat jij hier geen omkijken meer naar hebt.

Jaarrekening

Jaarlijks stellen wij de jaarrekening(en) op voor de holding(en) en/of de BV en deze zullen wij bespreken tijdens een “jaarrekeningbespreking”. Dit is een wettelijke plicht als BV. Nadat de jaarrekening is opgesteld, besproken en door jou is goedgekeurd in de bespreking, zullen wij zorgdragen dat deze jaarrekening wordt gedeponeerd bij de KvK.

Salarisadministratie

Wij verzorgen de DGA-salarisadministratie en indien je personeel in dienst hebt, zullen wij ook voor de personeelsleden de salarisadministratie op ons nemen. Maandelijks verzorgen wij de verloning(en) en dienen wij de aangifte loonbelasting in bij de Belastingdienst. Vervolgens sturen wij dit naar jou, zodat jij zelf de personeelsleden en de Belastingdienst kan betalen.

Overzicht & inzicht

Wij helpen jou met het verkrijgen van overzicht en inzicht in de administratie. Op die manier weten wij zeker dat jij snapt wat er in het bedrijf gebeurt en kan jij bewuste keuzes maken. Ook daarbij kunnen wij ondersteuning bieden, zodat jij geen verkeerde keuzes maakt.

Onze dienstverlening sluiten wij volledig aan bij jouw wensen en behoeftes.

Dit krijg je allemaal als je met ons werkt

1. Kick off + uitleg software

De samenwerking start met een kick off en daarbij krijg jij ook direct uitleg over de software die we gaan gebruiken. Zo gaan we direct goed van start.

2. Toegang tot Emma's Tax Law Library

Jij krijgt toegang tot onze online omgeving waarin wij veel artikelen en video’ s hebben met uitleg over de software en alles wat voor jou van belang kan zijn. Daarnaast staat de Library vol tips & tricks om het leven nog makkelijker te maken.

3. Administratie verwerken in Yuki

Wekelijks verwerken wij de administratie in Yuki. Jij hebt hier verder geen omkijken naar. Maandelijks controleren wij of alles in compleet is. En jaarlijks stellen wij de jaarrekening op, bespreken wij deze en deponeren wij deze bij de KvK.

4. Belastingaangiftes

Alle fiscale aangiftes die van toepassing zijn op de BV en/of holding(en) en privé stellen wij op, zoals de btw-aangifte, vpb-aangifte, dividendbelasting-aangifte en ib-aangifte. Indien gewenst, doen we ook de voorlopige aanslag inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting.

5. Proactief advies

Wij geven proactief advies op basis van de administratie en krijg je tips over wat je beter wel/niet kan doen, zonder hierom te vragen. Daarnaast denken wij actief mee over automatiseringsmogelijkheden voor de administratie.

6. Klantenborrel

Jaarlijks hebben wij met alle klanten een borrel op een fijne locatie met een lekker wijntje en hapje.
Emma

Wat kost dat dan?!

Onze dienstverlening is maatwerk, dat houdt in dat er geen vaste prijs is voor de samenwerking. Tijdens de kennismaking zullen wij bekijken wat er nodig is en zullen we de prijsindicatie geven. Om alvast een beeld te geven van vaste de kosten, deze zijn als volgt opgebouwd:

  • Pakketprijs van € 2.000 per boekjaar.
  • € 95,- per uur voor de verwerking van de administratie, advisering en het klantcontact.
  • € 16,50 per loonstrook indien jullie personeel hebben.
  • Automatiseringskoppelingen vanaf € 10,- per maand.

Maandelijks ontvang je van ons een factuur met:

  • De besteedde tijd aan de administratie en het klantcontact.
  • Een termijn van het pakket.
  • Koppelingen die wij voor de administratie hebben gemaakt.

* De hoogte van het termijnbedrag is afhankelijk van het instapmoment. 

** De prijzen zijn exclusief btw.

*** De prijs is gebaseerd op basis van 1 DGA met 1 holding en 1 werkmaatschappij.

Emma’s Tax Law maakt van jouw belastingen een feestje!

Hoor het van onze klanten
“Emma kent veel belastingregels en slimmigheidjes waardoor ik mijn aangiftes en boekhouding veel beter bij haar kan laten”
“Ik ben blij dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding!”
Stephanie Maatman
Ik ben superblij dat ik een jaar geleden met Emma en haar team aan de slag gegaan ben!

De boekhouding ziet er heel netjes uit en als ik een vraag heb krijg ik altijd snel en duidelijk antwoord. Ik wilde eerst altijd alles zelf doen en vond het in het begin moeilijk om dingen uit te besteden, maar nu ik zie hoeveel belastingregels en slimmigheidjes Emma kent, weet ik dat ik veel beter (en voordeliger!????) uit ben door het bij haar te laten.

Bedankt Emma en team voor al jullie hulp!

Samantha Tolboom
Love je openheid, één van de redenen dat ik blij ben dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding. ♥
“Emma kent veel belastingregels en slimmigheidjes waardoor ik mijn aangiftes en boekhouding veel beter bij haar kan laten”
Stephanie Maatman
Ik ben superblij dat ik een jaar geleden met Emma en haar team aan de slag gegaan ben!

De boekhouding ziet er heel netjes uit en als ik een vraag heb krijg ik altijd snel en duidelijk antwoord. Ik wilde eerst altijd alles zelf doen en vond het in het begin moeilijk om dingen uit te besteden, maar nu ik zie hoeveel belastingregels en slimmigheidjes Emma kent, weet ik dat ik veel beter (en voordeliger!????) uit ben door het bij haar te laten.

Bedankt Emma en team voor al jullie hulp!

“Ik ben blij dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding!”
Samantha Tolboom
Love je openheid, één van de redenen dat ik blij ben dat jij verantwoordelijk bent voor mijn boekhouding. ♥

Automatiseringen die wij kunnen maken

In de administratie kunnen wij heel veel automatiseren. Met o.a. de volgende webshops en facturatiesystemen kunnen wij de administratie gaan automatiseren.

  • Bol.com
  • JouwWeb
  • Mijnwebwinkel
  • Mollie
  • Onlineafspraken.nl
  • Plug & Pay
  • Shopify
  • Shopify Payments
  • Salonized
  • Stripe
  • VirtuaGym
  • WeFact
  • WooCommerce
IB-47 formulier invullen
IB-47 formulier invullen

Automatiseringen die wij kunnen maken:

In jouw administratie kunnen wij heel veel automatiseren. Met o.a. de volgende webshops en facturatiesystemen kunnen wij jouw administratie gaan automatiseren.

  • Bol.com
  • JouwWeb
  • Mijnwebwinkel
  • Mollie
  • Onlineafspraken.nl
  • Plug & Pay
  • Shopify
  • Shopify Payments
  • Solonized
  • Stripe
  • VirtuaGym
  • WeFact
  • WooCommerce
Veelgestelde vragen
Voor wie is dit aanbod het meest geschikt?
  • Neurodivergente ondernemers die geen zin en/of tijd hebben om hun eigen administratie en belastingaangiftes te doen.
  • Ook ondernemers die niet neurodivergent zijn, zijn welkom als klant.
  • Ondernemers met een goede maandelijkse omzet die hun kostbare tijd liever aan hun bedrijf besteden dan aan hun administratie en belastingaangiftes.
  • Ondernemers die met de tijd mee willen gaan en door middel van moderne software de administratie zo veel mogelijk willen automatiseren. Dit zullen wij gaan doen voor middel van de boekhoudsoftwasre van Yuki.
  • Ondernemers die willen gaan starten met personeel.
  • Ondernemers die hun eenmanszaak willen omzetten naar een BV en voor de BV direct de administratie goed op orde willen hebben.
Voor wie is dit aanbod niet geschikt?
  • Ondernemers die niet willen werken met Yuki.
  • Ondernemers die tijd over hebben om zelf de administratie te blijven doen.
Wat is de investering?

Dat is afhankelijk van de grootte van de administratie en de hoeveel tijd wij bezig met jullie zijn. In een gesprek bespreken wij graag de mogelijkheden. 

De kosten bedragen €2.000 per belastingjaar plus € 95 per uur voor de verwerking van de administratie en het klantcontact.

In maandelijkse termijnen wordt dit in rekening gebracht.

Wat valt er onder de vaste fee?

Onder de vaste fee van €2.000 valt het volgende:

  • Aangifte dividendbelasting;
  • Aangifte inkomstenbelasting;
  • Aangifte vennootschapsbelasting;
  • Btw-aangifte;
  • Jaarrekening;
  • Salarisadminisrtatie DGA;
  • Yuki Minimal bundel;
Hoe zit het met de duur van de overeenkomst?

De samenwerking gaan we aan per boekjaar, dit houdt in dat jij minimaal een volledig boekjaar aan ons verbonden bent. De samenwerking wordt elk jaar stilzwijgend verlegend met de duur van één boekjaar, tenzij jij de samenwerking minimaal twee maanden voor afloop van het boekjaar (dus uiterlijk 31 oktober) opzegt. Indien wij geen opzegging van de samenwerking ontvangen, dan zetten we de samenwerking onder dezelfde voor in het nieuwe boekjaar.

Is het bedrag zakelijk aftrekbaar?

Het grootste gedeelte is aftrekbaar van de winst, maar niet alles. Dat komt omdat in de prijs ook de aangifte inkomstenbelasting zit verwerkt en dat is niet volledig aftrekbaar. De aangifte dienen jullie namelijk ook privé op te stellen. Daardoor is de aangifte niet aftrekbaar, dit komt neer op € 150,- plus de btw daarover die we niet mogen terugvragen (dit is een correctie in de btw-aangifte van kwartaal 4).

In de aangiftes wordt dit op de juiste manier voor jou verwerkt, hier heb je zelf geen omkijken naar.

Krijgen wij een jaarrekening?

Ja, je krijgt een jaarrekening, deze zullen we bespreken na deze is opgesteld, waarna jij deze kan ondertekenen. Na de ondertekening zullen wij zorgen dat deze wordt gedeponeerd bij de KvK.

Kunnen wij halverwege het boekjaar instappen en met jullie aan de slag gaan?

Yes, dat kan zeker! Je kan bij ons instappen wanneer je wilt. Wij zorgen ervoor dat we de administratie die er nu is, wordt overgezet naar Yuki. Hier heb je zelf geen omkijken naar. En vervolgens zorgen wij dat alles op de juiste manier wordt verwerkt.

De jaarlijkse kosten worden verrekend naar het aantal maanden dat je bij ons klant bent dat jaar. Dus indien je instapt in januari betaal je 12 maanden lang € 167,- per maand. En als je in juli instapt, betaal je de eerste 6 maanden € 334,- per maand en zal je vanaf het nieuwe jaar €334,- per maand betalen.

Ik twijfel of ik deze investering wil doen

Hoeveel kost het jou om zo door te blijven gaan? Aan frustratie omdat je huidige adviseur je niet begrijpt en slapeloze nachten door gebrek aan inzicht, wat de groei van jouw pracht BV belemmerd? Hoeveel belasting ben jij op dit moment te veel aan het betalen? Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.

Stuur een mailtje naar support@emmastaxlaw.nl om een gesprek in te plannen, dan kunnen we direct jouw zorgen wegnemen en zorgen dat bovenstaande direct verleden tijd is.

Ik/wij twijfel(en) of er voldoende tijd is om over te stappen naar Yuki

Wij nemen alles voor jou/jullie uit handen, zodat jij/jullie je bezig kan/kunnen houden met jouw/jullie eigen expertise. Jij/jullie hebben hier geen omkijken naar, jij voegt / jullie voegen ons toe aan de huidige boekhouding en de rest regelen wij. Meer stelt het niet voor en zodra we van start gaan, ga jij/ gaan jullie enorm veel tijd besparen door alles wat wij uit handen zullen nemen. Denk vooral aan alle voordelen die je hiermee zult krijgen.

Hoe vaak wordt de administratie bijgewerkt?

Wij verwachten dat jij wekelijks de bonnetjes en facturen aanlevert in Yuki. Als jij dit daadwerkelijk doet, wordt de administratie ook wekelijks bijgewerkt.

Overigens is automatiseren echt ons streven en automatiseren we alles waar mogelijk. Veel dingen zullen daarom automatisch verwerkt worden en dat inzicht heb je dan dus ook (nagenoeg) direct nadat het is aangeleverd. Op dit moment hebben wij een gemiddelde automatisering van de boekhoudingen die wij doen van meer dan 70%. 

Wat wordt er van mij/ons verwacht?

Jij hoeft niet heel veel te doen, maar wij hebben wel bepaalde informatie nodig.

Zo is het van belang dat jij minimaal één keer per maand alle facturen/bonnetjes aanlevert in Yuki. Maar we zitten jou achter de broek aan (op een goede manier), dus hier zullen we ook zeker om vragen als jij dit niet doet.

Als de btw-aangifte in concept wordt aangeleverd is het van belang dat jij hier tijdig naar kijkt en deze goedkeurt óf aangeeft wat er anders moet.

Jij reageert tijdig op mailtjes met vragen vanuit onze kant.

Indien er dingen in jouw situatie verandert, stel je ons hier snel van op de hoogte via de mail of WhatsApp. Hierbij kan je denken aan:

  • een verhuizing;
  • zwangerschap;
  • trouwen / samenwonen;

Voor de fiscale aangiftes, zoals de aangifte inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting en dividendbelasting doe je wat er gevraagd wordt.

Jaarlijks bespreken we de jaarrekening en hier ben jij voorbereid bij aanwezig en vieren we op een leuke manier het resultaat wat er is behaald.

Alle afspraken bespreken we tijdens de kick off en jij wordt hier tijdig aan herrinnerd.

Doen jullie een overdracht?

Als jij bij de vorige boekhouder, belastingadviseur of accountant weggaat, kunnen wij een overdracht doen, zodat we op de hoogte zijn van de huidige situatie. Dit doen wij enkel op verzoek van jou of op verzoek van de oude boekhouder, belastingadviseur of accountant. 

Dit gesprek gaat tegen het uurtarief van €95.- ex btw.

Heb ik een vast aanspreekpunt?

Wij werken echt als team voor jou waarbij iedereen haar eigen specialisme heeft binnen de samenwerking. Emma is onze fiscaal jurist / belastingadviseur, van boekhouding tot aangiftes tot advies neemt zij voor haar rekening. Kim, Maartje en Denise zijn verantwoordelijk de ondersteuning, de onboarding, het e-mail- en agendabeheer en dergelijke zaken. Van hen zal je dus ook zeker veel horen. Daarnaast nemen zij de telefoon op als je belt, beantwoorden zij de WhatsAppjes die je stuurt en zitten zij hoofdzakelijk op de mail. Kortom, met alle meiden uit het team krijg je te maken. Dit is fijn, want op deze manier is iedereen altijd op de hoogte van de situatie en kan je altijd zo goed mogelijk geholpen worden.

×

Hoe kan ik je verder helpen?

× Hoe kunnen wij jou helpen?