ADHD boekhouding & administratie voor ondernemers

Herken je dat?

Een berg bonnetjes, een chaos aan facturen en een boekhouding die maar blijft liggen?

Als ADHD ondernemer weet je: traditionele administratie werkt niet voor jouw brein.

Daarom doen wij het anders.

ADHD-vriendelijke administratie die wél werkt

Je ADHD is geen beperking, maar een kracht. Bij Emma’s Tax Law snappen we dat. Onze aanpak?

Geen stoffige systemen, maar een frisse kijk op boekhouding die past bij jouw ondernemende ADHD-brein. We maken je administratie overzichtelijk, behapbaar en – ja echt – zelfs leuk.

Onze aanpak is anders, want wij begrijpen de ADHD boekhouding volledig en hebben hier unieke systemen en werkwijzen voor ontwikkeld:
• Korte, duidelijke stappen zonder overweldigende details
• Visuele systemen die passen bij jouw denkwijze
• We zitten je achter je broek, zodat jij echt overgaat tot actie
• Domme vragen bestaan bij ons niet
• Wij begrijpen ADHD volledig en zien het niet als een last
• Direct contact als je vastloopt – geen lange wachttijden

ADHD boekhouding: zo maken we jouw boekhouding ADHD-proof

Je gooit je administratie bij ons over de schutting en wij pakken alles op voor je. Je krijgt een account in Yuki waar we jouw administratie in voeren. Hierdoor hebben we een bankkoppeling en weten we altijd of jouw administratie compleet is. Missen we dingen? Dan stalken we je net zo lang tot we het hebben.

Voor de belastingaangiftes krijg je 100 herinneringen, zodat je nooit vergeet je btw-aangifte te accepteren en te betalen. Voorkomt ook direct weer boetes (en dus onnodige kosten). We zouden alles scherp in de gaten voor je, zitten er bovenop én zijn er om al jouw vragen te beantwoorden. Al je vragen!

‘Sinds ik met Emma werk, is mijn administratie geen energievreter meer. Eindelijk iemand die snapt hoe mijn ADHD-brein werkt!’ – Sarah, webdesigner

Onze ADHD-gerichte administratieve diensten:

Van ADHD boekhouding tot belastingaangiften, wij regelen het allemaal voor onze klanten. Bekijk hieronder de verschillende pakketten die we hebben:

Eenmanszaak

Administratie zonder stress

Het doen van je administratie kost je maandelijks te veel tijd en frustratie. Je bedrijf groeit snel, en je kunt de inkomsten en uitgaven niet meer bijhouden. De hogere omzet brengt ook hogere kosten, waardoor je je afvraagt of je alles kunt betalen. Dit zorgt voor stress en zorgen, en je ligt er vaak wakker van.

BV

Groei zonder administratieve last

Het doen van de administratie kost maandelijks te veel tijd en frustratie. Het bedrijf groeit snel, van een eenmanszaak naar een BV, maar de administratieve last neemt toe en het overzicht ontbreekt. Deze bijzaken kosten te veel tijd die beter aan de onderneming besteed kan worden.

VOF

Haal rust in je bedrijfsadministratie

Het doen van de administratie kost jullie maandelijks te veel tijd en frustratie. Jullie groeiende bedrijf maakt het steeds moeilijker om inkomsten en uitgaven bij te houden. Deze financiële stress resulteert regelmatig in slapeloze nachten.

Wat je krijgt als je met ons werkt

We beginnen met een kick-off en uitleg van de software. Je krijgt toegang tot emma’s tax law library met nuttige artikelen en video’s. We verwerken wekelijks je administratie in yuki en controleren deze maandelijks. Wij regelen je belastingaangiftes en bieden proactief advies op basis van je administratie. Jaarlijks organiseren we een klantenborrel.

Wat je krijgt als je met ons werkt

Met ons samenwerken betekent een complete service voor je administratie en belastingzaken. We starten met een kick-off en softwareuitleg, bieden toegang tot onze Tax Law Library met artikelen en video’s. We verwerken wekelijks je administratie in Yuki, controleren maandelijks en stellen jaarlijks de jaarrekening op. Ook verzorgen we diverse belastingaangiftes, bieden proactief advies en denken mee over automatisering. En jaarlijks organiseren we een gezellige klantenborrel op een mooie locatie.

Wat je krijgt als je met ons werkt

Als jullie met ons samenwerken, krijgen jullie een complete service. We starten met een kick-off en uitleg over de software. Daarnaast bieden we toegang tot Emma’s Tax Law Library met artikelen, video’s en tips & tricks. We verwerken wekelijks jullie administratie in Yuki en verzorgen de btw-aangiftes en aangifte inkomstenbelasting. Proactief advies en ondersteuning bij automatisering zijn inbegrepen. En jaarlijks organiseren we een gezellige klantenborrel op een mooie locatie.

Voor welke ADHD ondernemers is dit perfect?

Je herkent jezelf hierin:
• Je bent een ondernemer met ADHD die liever bezig is met ondernemen dan met bonnetjes
• Je omzet is €100.000+ en je wilt groeien zonder administratieve chaos
• Je zoekt iemand die écht snapt hoe jouw brein werkt
• Je wilt een proactieve sparringpartner, geen saaie adviseur
• Je hebt op dit moment een adviseur die je totaal niet begrijpt en dat houd je enorm tegen met het groeien van je prachtige bedrijf
• Jij wilt ook een goede ADHD boekhouding krijgen, zonder stress

Onze ADHD-gerichte administratieve diensten:

Van ADHD boekhouding tot belastingaangiften, wij regelen het allemaal voor onze klanten. Bekijk hieronder de verschillende pakketten die we hebben:

Eenmanszaak

Administratie zonder stress

Het doen van je administratie kost je maandelijks te veel tijd en frustratie. Je bedrijf groeit snel, en je kunt de inkomsten en uitgaven niet meer bijhouden. De hogere omzet brengt ook hogere kosten, waardoor je je afvraagt of je alles kunt betalen. Dit zorgt voor stress en zorgen, en je ligt er vaak wakker van.

Wat je krijgt als je met ons werkt

We beginnen met een kick-off en uitleg van de software. Je krijgt toegang tot emma’s tax law library met nuttige artikelen en video’s. We verwerken wekelijks je administratie in yuki en controleren deze maandelijks. Wij regelen je belastingaangiftes en bieden proactief advies op basis van je administratie. Jaarlijks organiseren we een klantenborrel.

BV

Groei zonder administratieve last

Het doen van de administratie kost maandelijks te veel tijd en frustratie. Het bedrijf groeit snel, van een eenmanszaak naar een BV, maar de administratieve last neemt toe en het overzicht ontbreekt. Deze bijzaken kosten te veel tijd die beter aan de onderneming besteed kan worden.

Wat je krijgt als je met ons werkt

Met ons samenwerken betekent een complete service voor je administratie en belastingzaken. We starten met een kick-off en softwareuitleg, bieden toegang tot onze Tax Law Library met artikelen en video’s. We verwerken wekelijks je administratie in Yuki, controleren maandelijks en stellen jaarlijks de jaarrekening op. Ook verzorgen we diverse belastingaangiftes, bieden proactief advies en denken mee over automatisering. En jaarlijks organiseren we een gezellige klantenborrel op een mooie locatie.

VOF

Haal rust in je bedrijfsadministratie

Het doen van de administratie kost jullie maandelijks te veel tijd en frustratie. Jullie groeiende bedrijf maakt het steeds moeilijker om inkomsten en uitgaven bij te houden. Deze financiële stress resulteert regelmatig in slapeloze nachten.

Wat je krijgt als je met ons werkt

Als jullie met ons samenwerken, krijgen jullie een complete service. We starten met een kick-off en uitleg over de software. Daarnaast bieden we toegang tot Emma’s Tax Law Library met artikelen, video’s en tips & tricks. We verwerken wekelijks jullie administratie in Yuki en verzorgen de btw-aangiftes en aangifte inkomstenbelasting. Proactief advies en ondersteuning bij automatisering zijn inbegrepen. En jaarlijks organiseren we een gezellige klantenborrel op een mooie locatie.

Voor welke ADHD ondernemers is dit perfect?

Je herkent jezelf hierin:
• Je bent een ondernemer met ADHD die liever bezig is met ondernemen dan met bonnetjes
• Je omzet is €100.000+ en je wilt groeien zonder administratieve chaos
• Je zoekt iemand die écht snapt hoe jouw brein werkt
• Je wilt een proactieve sparringpartner, geen saaie adviseur
• Je hebt op dit moment een adviseur die je totaal niet begrijpt en dat houd je enorm tegen met het groeien van je prachtige bedrijf
• Jij wilt ook een goede ADHD boekhouding krijgen, zonder stress

Bekijk onze blogartikelen over ADHD

Peppol: de toekomst van e-facturatie

Peppol: de toekomst van e-facturatie

Peppol is een internationale standaard voor elektronische facturatie, orders en timecards. Het ‘connect once, reach all’-principe zorgt voor efficiënte, veilige gegevensuitwisseling. Peppol voorkomt fouten, versnelt verwerking en voldoet automatisch aan belastingeisen. Vanaf 2026 wordt Peppol verplicht.

De impact van ADHD op je onderneming: hoe houd je focus?

De impact van ADHD op je onderneming: hoe houd je focus?

ADHD brengt uitdagingen zoals moeite met organiseren, time management en routine taken, wat ondernemers kan belemmeren. Dit leidt tot gemiste deadlines, onafgeronde taken en stress. Door administratie en belastingaangiftes uit te besteden en structuur te creëren, kun je focus behouden. Met de juiste ondersteuning krijg je meer tijd, minder stress en energie voor je onderneming.

×

Hoe kan ik je verder helpen?

× Hoe kunnen wij jou helpen?